Dec 9, 2010

ZIARAH TERINDAH...Part 3 @ Last Part

Assalamu'alaikum w.b.t..
Semoga kita semua dalam mardhatillah..

Alhamdulillah ana berkesempatan untuk menyudahkan entri sekuel ana..
Entri kali ini ana akan rangkumkan segala aktiviti ana dalam 4 hari terakhir dalam ziarah ana ke bumi Darul Na'im..InsyaAllah..


Sabtu- 4 Dis 2010 :
-Ana sepatutnya balik pada hari ini ke Dungun, namun disebabkan belum puas meluangkan masa bersama Kak Cik dan usrahnya, ana pun extend sehingga hari Selasa, Alhamdulillah Maa ana izinkan...
-Adik lelaki Kak Cik, Iwan yang belajar di UTHM baru bercuti..Alhamdulillah ana berpeluang mengenali kesemua adik-beradik Kak Cik..Pagi itu hanya berehat di rumah, hujan masih lagi turun tanpa henti..Alhamdulillah Allah menunaikan hajat ana dengan perantaraan Kak Cik untuk merasai nasi tumpang..Apa tu??Sejenis nasi himpit yang dibungkus berbentuk kon dan di dalamnya ada lauk, hari itu ana makan lauk sambal udang, asif tak candid gambarnya..Sedap..
-Malamnya ana dengan Kak Cik menonton cerita seram bertajuk Silent Hill, Kak Cik copy daripada Iwan..Agak seram dan penuh aksi cerita tu..Tapi tak sempat habis sebab mengantuk..


Ahad- 5 Dis 2010 :
-Paginya, ana dengan Kak Cik menyambung cerita Silent Hill..Tapi ending cerita tersebut tak memuaskan hati..Sabar ajer laa...
-Selepas itu, Kak Nor meminta tolong Kak Cik membungkus kerepek yang Iwan ingin jual..Jadi usahawan!!..Seronok sangat, ana anggap usrah Kak Cik sudah macam usrah ana sendiri..Kami sama-sama bergurau senda...Alhamdulillah, syukran Ya Allah kerana Engkau mengurniakan ukhwah yang indah ini..
-Malamnya Kak Cik mengajak ana ke pasar malam di Berek 12..Sekali lagi hajat ana tercapai, minum Coconut Shake..Bukannya tak biasa minum tapi ingin merasai Coconut Shake made in Kelantan, memang berbeza dengan di tempat sendiri..Nie dia..

sedap!!
dan ana juga berpeluang merasai cendol pulut tapai..Ana 'langgar' pantang ana malam itu, kerana Kak Nor kata, " Alang-alang makan biar banyak, kalu sakit sekali jah!!"...Ana suka ayat itu..hihi..
Malam itu juga sekali lagi ana berpeluang makan Pizza Islam, kali ini Iwan yang belanja...Alhamdulillah...


Isnin- 6 Dis 2010 :
-Pagi itu hajatnya ana nak makan nasi tumpang sekali lagi, tapi tak ada rezeki, bila ana dengan Kak Cik ke kedai di pasar Berek 12, nasinya sudah habis..
-Hari itu pun duduk rumah aje..Tonton cerita Zombie Land yang entah ape-ape..Cerita seram + lawak..
-Petangnya sekali lagi Kak Cik mengajak ana ronda-ronda dengan motor, hajatnya ingin membeli ubi goreng, namun tiada rezeki, semua gerai sudah kehabisan ubi gorengnya..Jadi kami beli pisang goreng dengan keropok goreng sahaja..
-Malamnya, Kak Cik dengan ana menonton cerita Scooby Doo..

Selasa- 7 Dis 2010 :
-Hari yang ana tak suka muncul juga, hari ini ana akan pulang ke Dungun..Sedih sangat..Tapi ana akur..
Sebelum ana menaiki bas pada jam 3 Petang, Maa Kak Cik mengajak ana ke sebuah kenduri kahwin, kenduri majikan Kak Nora..
-Jam 3 petang ana pun naik bas Transnasional pulang ke Dungun..
Selamat tinggal Kak Cik dan usrah dan bumi Darul Na'im..InsyaAllah ada rezeki, umur panjang ana akan berkunjung lagi ke sana...

Ana doakan semoga Allah merahmati dan memelihara Kak Cik dan usrahnya di mana sahaja mereka berada..Segala kebaikan yang mereka berikan pada ana hanya Allah yang mampu membalasnya..Uhibbukum fillah abadan abadaa..

ana rindu semua ini & ana akan ingat sampai bila2

2 comments:

Bintun Sazali said...

wehhhh!!!!..mana aci!..nak gak pi jenjalan..huhu..:((

best giler ek..

emm,untung kan dikurniakan kwn yg sefikrah n mampu berukhwah..bukan cam teman nih..huhu~

p/s: sori weh, teman baru dpt singggah..sblum ni line tak bape ok, lappy pon wt hal..alhamdulillah, line da mula mesra sikit2, lappy pon da dibaiki..:)

jg diri molek..

'izzah said...

ader org jelos..haha..Alhamdulillah best sgt2..aper yg ang ngepek nie??x per2 teman pham kalu bab line nie..tq ya ukhti..ang pon jge dri leklok..