Dec 9, 2010

ZIARAH TERINDAH...Part 2

Assalamu'alaikum w.b.t..
Semoga kita semua sentiasa dalam mardhatillah..
Alhamdulillah, Allah S.W.T memberi ana peluang untuk menyambung sekuel travelog ziarah ana ke rumah kakak yang ana sayang keranaNya..Meskipun selepas 'berkejaran' dengan internet yang kelembapan disebabkan musim tengkujuh...ada kaitan ker??hihi..

InsyaAllah entry ana kali ini, ana akan gabungkan semua aktiviti yang ana laksanakan semasa ziarah ana secara 'marathon' 3 hari iaitu hari Rabu, Khamis dan Jumaat (1-3/12/2010)

Rabu-1 Dis 2010 :
- Hujan turun renyai-renyai..biasa la musim tengkujuh..selepas sarapan Kak Cik membawa ana ronda-ronda sekitar kampung dengan menaiki motor..seronok sangat suasana kampung pagi-pagi, nyaman dan tenang..Kak Cik menunjukkan kepada ana sekolah rendahnya yang telah banyak perubahan..Kepuasan yang tidak terhingga sampai mandi hujan..hihi..Alhamdulillah...
- Hari itu juga ana berkenalan dengan anak-anak saudara Kak Cik (anak2 Kak Long)..Kakak, Abg Ngah, Kak Cik dan Syahmin..semuanya cepat mesra dan baik-baik..
-Petangnya pula, Kak Cik memenuhkan hajat ana untuk membeli sehelai jubah yang sama seperti Kak Cik punye..Alhamdulillah Kak Nor dan suaminya senang hati menemankan Kak Cik dan ana ke Pasar MPKB..Sampai sahaja di sana ana menjadi rambang mata kerana terlalu banyak jubah-jubah yang semuanya cantik-cantik belaka..Alhamdulillah berkat pilihan Kak Nor dan Kak Cik ana berjaya menemukan sehelai jubah yang sangat cantik dan harganya juga ana mampu hendak bayar..RM60 sahaja..

memang berbaloi
Kemudian, kami ke Mydin untuk shoppen..Ana hanya membantu Kak Cik mencari barangan keperluannya kerana ana tidak memerlukan apa-apa..Tiba-tiba Kak Cik ke bahagian sikat rambut..Ana tanyalah kenapa nak beli sikat baru..Kemudian Kak Cik menjawab " cepat pilih nak yang mana?"..Ana jadi pelik, rupa-rupanya Kak Cik hendak belanja ana sikat kerana ana lupa bawa sikat..apa daa pergi rumah org x bawak sikat..ish3...Maka ini yang menjadi pilihan ana..

sisir Kak Cik belanja
- Alhamdulillah ana dimurahkan rezeki lagi kerana Kak Cik belanja ana Pizza Islam..First time dengar kan?? Sedap, murah yang penting halal dan dapat memajukan ekonomi umat Islam..Ini rupa kotaknya..ana segan nak candid isinya..nie pun curi2 candid..hihi...

rasa sekali nak lagi
Habis sudah travelog pada 1 Dis 2010..


Khamis-2 Dis 2010 :
- Hujan lagi pagi hari tersebut..tapi Alhamdulillah ana berpeluang menjejakkan kaki ke KB MALL..Kak Cik ada buat 'date' dengan sahabatnya yang suatu masa dahulu sama-sama belajar di sekolah menengah..Kak Achik panggilannya atau nama sebenarnya Azini (betol ker eja ni??)..Seronok sangat dapat kenal Kak Achik, orangnya sempoi dan baik.. Rezeki ana murah lagi, kali ini Kak Achik yang belanja ana makan sizzling..First time ana makan sizzling, Kak Cik pula makan claypot Bihun Tom Yam..Sambil makan-makan kitaorang sembang-sembang tapi ana banyak diam, segan..hihi...

KB MALL


sizzling



Selepas makken kitaorang jalan-jalan dalam KB MALL..Kitaorang masuk kedai kasut Oasis, cuba pakai kasut-kasut yang cantik..Cuba sahaja..hihi..Kemudian kami ke Popular..Hasilnya 2 buah buku menjadi pilihan ana namun asif sangat gambarnya tidak boleh di'upload'..InsyaAllah ada kesempatan ana 'bedah' & kongsi isi kandungannya...Kemudian kami ber'shoppen' di Pacific..
- Selepas hampir 2 jam menunggu kedatangan Kak Nor..jalan  jam teruk.. Kami menuju ke rumah Kak Long..Alhamdulillah Allah aturkan perkenalan ana dengan Kak Long Kak Cik yang juga sangat baik..ana pun buat kesimpulan..semua adik beradik Kak Cik baik-baik..
- Malamnya hanya berehat di rumah..


Jumaat- 3 Dis 2010 :
- Hujan masih lagi membasahi bumi Kelantan..Pagi hari itu, Kak Cik dan Kak Nor membuat perancangan untuk ke pantai pada waktu petang, oleh itu mereka sibuk menyediakan sandwich sebagai bekalan ke sana..
-Alhamdulillah petangnya, hujan telah berhenti, jadi kami semua bertolak ke Pantai Irama Bachok pada jam 5 petang..
-Sampai sahaja di sana, kami semua dikejutkan dengan panorama laut yang bergelora, ombaknya sangat besar, air lautnya berwarna keruh..Inilah penangan musim tengkujuh..Namun begitu pantai tersebut tetap dikunjungi ramai orang awam..MasyaAllah, sebaik sahaja turun daripada kereta ana merasakan angin yang bertiup menyerap sehingga ke tulang-belulang ana..sejuk sangat, sehinggakan Husna anak saudara Kak Cik tidak mahu melepaskan pelukan Kak Cik..Petang itu juga ana berkenalan dengan seorang lagi kakak Kak Cik iaitu Kak Nora serta 2 orang anaknya Hakim dan Faqihah..Kami tidak lama berada di pantai tersebut lantaran kesejukan yang teramat tambahan hujan mulai turun..Kami selamat sampai pada jam 7 malam di rumah..



Pantai Irama Bachok



Ana rasa cukup sampai di sini sahaja entry untuk sekuel ke-2 ini..InsyaALLAH ada 1 sekuel lagi, yang terakhir..Biiznillah akan ana update dalam masa terdekat..



No comments: